Stojí umělá inteligence za vyzkoušení, nebo je to jen nafouknutá bublina?
11.12.2023
Ať už si otevřete libovolné zprávy, všude jste zaplavení novinkami ohledně takzvané umělé inteligence. Ačkoliv současné programy ještě ani zdaleka nedosahují kvalit těch ze sci-fi filmů, ani přesto byste je neměli úplně ignorovat. Co vše dokážou?
Pomoc napříč obory
Popsat veškeré funkce umělé inteligence by vydalo na spoustu knih. Přesně proto se mrkneme na několik typických příkladů, které slouží jako skvělá ukázka schopností AI.
Představte si situaci, kdy musíte shánět zaměstnance do velké mezinárodní společnosti. V takové chvíli vám vhodně naprogramovaný pomocník dokáže velmi ulehčit práci. Sám totiž bude na základě algoritmů procházet sociální sítě (například známý Linkedln) a vyhledávat shody.
Vy mu jen povíte, jaké schopnosti, vzdělání, zkušenosti i další kritéria musí budoucí zaměstnanec splňovat. AI následně vyhledá ideální protějšky, a dokonce jim i napíše zprávu. Pokročilejší program zvládne odpovídat i na nejzákladnější otázky.
Pojďme se ale z korporátů přesunout do běžného skladu s materiálem. Vhodná počítačová platforma umí neustále sledovat skladové zásoby, aktivně vyhledávat nejvýhodnější nabídky u dodavatelů a kontaktovat je. Stejně tak dokáže spočítat požadované množství určitého materiálu na další měsíce.
Využije ji každý
Pro běžného uživatele, studenta, menšího podnikatele i zaměstnance je však nejzajímavější funkcí hlavně generování nápadů a textů. Texty nás přece jen provází úplně celým životem. Ve škole je musíme tvořit, abychom získali dobré známky. V dospělosti je tvoříme proto, abychom prodali svůj produkt, zaujali potenciální zákazníky, zvýšili návštěvnost svého webu a podobně.
Zdaleka nejdůležitější jsou texty pro majitele e-shopů, blogery, influencery, ale i každého běžného podnikatele s webovými stránkami. Není to přitom jen o získání pozornosti zákazníků. Umělá inteligence totiž hravě dokáže zvýšit i vaši pozici ve vyhledávačích, nakopne internetovou reklamu a podobně.
Věřte nám, že vlastnoruční psaní je v rukách laika úplně k ničemu. Ačkoliv si myslíte, že ušetříte, opak je pravdou. Profesionálně sestavené texty prokazatelně zvyšují obraty, a tím pádem i zisky. Spolupráce s odborníky (copywritery) však není nic levného, takže si ji začínající a spořivější podnikatelé jen těžko mohou dovolit.
Deeply
Tím se dostáváme k časté otázce – jaká platforma stojí za to? Dobrým příkladem je třeba oblíbený program Deeply, který dokáže vytvářet popisky webových stránek / produktů v e-shopu, stejně jako příspěvky na sociální sítě, e-maily zákazníkům, a dokonce i překlady z/do třiceti jedna světových jazyků.
Nemusíte přitom umět programovat ani trávit hodiny času u počítače vymýšlením. Zkrátka a dobře si otevřete jednoduchou tabulku, do níž zadáte požadovaná klíčová slova, preferovaný tón komunikace i délku výsledného textu. Svou volbu potvrdíte a v mžiku se před vámi objeví použitelné podklady.
Podobně jednoduché to budete mít i v případě, kdy toužíte po originální grafice a obrázcích na své stránky. Stačí jen několika málo slovy popsat požadovaný výsledek a kliknout. Díky tomu se vyhnete zdlouhavému shánění grafiků, fotografů i dalších odborníků.
Vyzkoušejte si to sami
Zmíněný program Deeply nabízí pětidenní testovací demoverzi zcela zdarma. Během daného období si vyzkoušíte jednotlivé funkce a poté se sami rozhodnete, jestli je to ta správná cesta pro vás.
Následně si stačí zvolit kýžený balíček (malí podnikatelé ocení nejlevnější variantu, zatímco velké firmy nebudou mít problém s pořízením nejdražší možnosti) a pustit se do jednoduchého tvoření.
autor: Inzerce