Jak napsat skvělou sekci „O nás“ na webové stránce společnosti
15.9.2021
Pokud si podnikatel založí firmu, měl by už od počátku myslet na to, že důležitou součástí každého podnikání jsou webové stránky. Stránka O nás na firemních webových stránkách je důležitou příležitostí, jak zaujmout a upoutat pozornost návštěvníka webu. Informace a prezentace na stránce O nás mohou přispět k úspěchu firemního podnikání.
Co je stránka O nás?
Jednou z nejdůležitějších sekcí firemního webu je stránka O nás, která představuje firmu veřejnosti. Tato stránka by měla firemním cílovým zákazníkům ukázat, o jakou firmu se jedná a v jaké oblasti podniká. Návštěvníkovi webu trvá jen asi 0,05 sekundy, než si vytvoří názor na webové stránky. Tato stránka dává příležitost vytvořit trvalý první dojem, který přivítá nové zákazníky ve firmě.
Proč je stránka O nás důležitá
Mnoho firem přehlíží důležitost stránky O nás jako součásti své celkové obsahové strategie. Firmy se často zaměřují na popis svých produktů a služeb, protože to může pomoci zlepšit pozice ve vyhledávačích. Stránka O nás ale vypráví příběh společnosti, jak firma začala podnikat a proč dělá to, co dělá. A tento příběh společnosti je nakonec to, co k dokáže přilákat zákazníky a díky čemu si firmu vyberou místo konkurence.
Stránka O nás také představuje tvář firemní značky. Je to místo, kde lze vyzdvihnout firemní zaměstnance a sdílet informace o každém z nich. A konečně stránka O nás nabízí příležitost podělit se o další informace o hodnotách společnosti a o poslání, které je hnacím motorem dané organizace. Právě to pomáhá vybudovat důvěru firemních zákazníků.
Prvky, které by měla stránka O nás obsahovat
Ať už firma píše stránku O nás od začátku, nebo aktualizuje tu stávající, mělo by na ní být několik důležitých prvků. Měla by vyprávět příběh založení společnosti a důvod jejího vzniku. Také by měla popsat zákazníky nebo cílový trh, kterému slouží, nebo potřebu, kterou naplňuje. Měla by vysvětlit firemní obchodní model, případně způsob výroby firemních produktů. Také je dobré představit majitele a jeho manažerský tým pomocí obrázků, aby měli potenciální zákazníci pocit, že tým znají.
Na co nezapomenout?
- Společná řeč se zákazníky
Zákazníky chce firma zaujmout tím, že jim řekne, proč je právě ona ta správná volba, a naváže s nimi vztah na osobní i profesionální úrovni. Sebepropagaci ale není nutné přehánět. Spíše než básnit o tom, jak je vaše společnost skvělá a proč jste nejlepší na trhu, je dobré za sebe mluvit své zkušenosti a úspěchy.
- Nastavení správného tónu
Firemní tón má zásadní vliv na dojem, který ve spotřebitelích vyvolá. I když firma nechce působit neprofesionálně, měla by psát konverzačním tónem, který čtenáře přivítá. Není dobré používat slang ani hovorový jazyk. Firma musí být srozumitelná všem. Pro firemní zákazníky může být oborový žargon náročný na pochopení. Návštěvníci stránky O nás stráví 80 % času v horní polovině stránky, proto se doporučuje umístit kritický obsah právě tam. Lze uvést firemní nejlepší atribut, ať už jsou to specifikace produktu, nabídka hodnot nebo třeba poslání.
- Zachování jednoduchosti
K nalákání zákazníků není potřeba přehnaný úvod. Nejdůležitější je uvést, co firma dělá nebo nabízí a to co nejrychleji a nejjednodušeji, aby lidé, kteří firemní stránku rychle prohlížejí, věděli, co firma dělá.
- Doplnění referencí
Vidět, co o firemní společnosti říkají předchozí zákazníci, je skvělý způsob, jak přilákat nové. Nabízí hlas zvenčí, který lidi ujistí, že si pro spolupráci vybírají správnou firmu. Na stránce O společnosti lze vedle hodnocení zákazníků uvést také ocenění, vyznamenání a zapojení se do komunitního života. Pokud firma přispívá místním dobročinným organizacím, může se o tom zmínit. Pokud je firemní produkt ekologický, je důležité to zdůraznit.
Stránku O nás lze využít i k tomu, aby potenciální zákazníci byli navedeni na další stránky a zvýšili si tak vztah k firmě. Lze je vyzvat ke sledování účtů na sociálních sítích a aby se přihlásili k odběru firemního e-mailu.
A pokud má firma sekci věnovanou kariéře, je dobré uvést na stránce O nás na ní odkaz.
Zdroj obrázku:Pexels.com