8 trendů pro nové i stávající podnikatele v roce 2022
15.12.2021
Chystáte si v příštím roce založit s.r.o. nebo si zřídit živnost? Jaké trendy by měli mít v hledáčku ať už stávající nebo noví podnikatelé pro nadcházející rok?
Pojďme se podívat na osm trendů v podnikání malých podniků pro rok 2022, které podle odborníků uvidíme v příštím roce.
- Bezhotovostní platby se pro podniky stanou standardem
Kdysi byla hotovost králem. Dnes jí ale válcují bezhotovostní platby. Ty zahrnují platbu kreditními a debetními kartami, mobilní nebo digitální peněženkou a platebními aplikacemi. V ČR zůstává stále nejrozšířenějším platebním prostředkem klasická debetní karta. Ale už i u nás se platí mobilním telefonem nebo chytrými hodinkami. S rozvojem technologií bude k dispozici stále více možností bezhotovostních plateb, což znamená, že firmě možná nezbude nic jiného než držet krok s dobou, aby uspokojil zákazníky.
- Lidé na volné noze budou tvořit velkou část pracovní síly
Lidé na volné noze tvoří velkou část zaměstnanců. Co mají lidé na volné noze společného s firemním podnikáním? V závislosti na firemních potřebách by se mohlo jednat o někoho, koho zrovna podnikatel potřebuje pro rozvoj své firmy. Lze najmout pracovníka na volné noze na jednorázovou práci a získat odborné znalosti v určité oblasti. Také tím lze snížit náklady spojené s najímáním zaměstnanců na plný úvazek.
- Obliba videomarketingu bude i nadále růst
Marketingové techniky se neustále mění. Jeden den je nějaká marketingová strategie in a druhý den je out. Jedním z marketingových trendů, který se bude objevovat příští rok, je videomarketing. Může se jednat o cokoli od videí na firemních webových stránkách až po využití platforem sociálních médií k propagaci produktů nebo služeb. Je dobré vyzkoušet používání různých platforem, jako je Facebook, TikTok nebo Instagram.
- Personalizovaná umělá inteligence bude stále běžnější
Umělá inteligence (AI) se rychle prosadila ve světě podnikání, aby pomohla zefektivnit některé úkoly, a v příštích letech bude ještě vyhledávanější. V závislosti na typu umělé inteligence tato technologie může pomoci ve firmě zvýšit prodej, lépe poznat zákazníky a i zabránit podvodům. Současným trendem je i zavádění chatbotů na webových stránkách a sociálních médiích, chytrých asistentů nebo třeba personalizovaná doporučení zákazníkům.
- Podnikům v oblasti elektronického obchodování se bude dařit
V posledním roce vyklíčilo mnoho trendů díky tomu, že se podniky musely přizpůsobit, aby přežily pandemii. Jeden z trendů, který se vynořil a který bude silný i v roce 2022 a dále je elektronické obchodování. Podniky elektronického obchodování, které prodávají výrobky a služby online, neustále rostou. Proč? Zákazníci mohou snadno a bezpečně nakupovat z domova. A majitelé podniků se nemusí starat o to, aby měli kamennou provozovnu. Nemluvě o tom, že se majitelé podniků mohou vyhnout některým režijním nákladům; veškeré své podnikání mohou provádět online. Je to skutečně výhodné pro všechny strany.
- Práce na dálku bude i nadále populární
Není žádným tajemstvím, že práce na dálku vzala v posledním roce a půl svět útokem. V roce 2021 pracovala z domova kvůli této pandemii téměř polovina zaměstnanců. Práce na dálku má poměrně dost výhod jak pro firmu, tak pro zaměstnance. Práce na dálku naučila zaměstnavatele jak nabídka možností práce z domova může zvýšit produktivitu, přilákat a udržet si špičkové talenty nebo zlepšit rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem.
- Stále více akcí bude virtuálních, pořádaných online
Těmito akcemi jsou myšleny konference, schůzky a veletrhy. Proč? Protože Covid se stále drží. Nemluvě o tom, že pořádání virtuálních akcí může pomoci rozšířit firemní záběr a umožnit větší počet účastníků. Takové akce mohou být zábavné, užitečné a vzdělávací, a to bez ohledu na to, zda se akce účastní podnikatel osobně, nebo ji sleduje na notebooku z pohodlí domova.
- Význam komunikačních aplikací bude růst
Velkou součástí toho, aby mohla firma fungovat, je upřednostňování jasné komunikace s týmem. V opačném případě by špatná komunikace s týmem mohla vést ke špatné spolupráci a k problémům na pracovišti. Pro posílení komunikace v této éře vzdálené komunikace se komunikační nástroje a aplikace stávají nezbytným trendem.
Komunikační nástroje a aplikace mohou firemnímu týmu pomoci, ať už je vzdálený, nebo ne. Aplikace a nástroje, jako je software pro videokonference a platformy pro zasílání zpráv, zažívají od roku 2020, kdy udeřil Covid, obrovský rozmach. A stejně jako práce na dálku tu budou pravděpodobně ještě nějakou dobu.
Zdroj obrázku:unsplash.com