10 tipů (nejen) pro začínající podnikatele
10.1.2024
-
Budujte s vyhlídkou na dlouhá léta v podnikání
Někteří podnikatelé budují své firmy a podniky jen pro krátkodobé účely. Na podnikání se dívají jako na způsob, jak si vydělat jen pár tisíc korun navíc s tím, že za pár let skončí. Místo toho byste ale měli budovat něco, co vydrží dlouhá léta. Jeden z nejstarších podniků na světě sídlí v Japonsku. Stavební společnost Kongo Gumi, která se specializuje na buddhistické chrámy, byla založena v roce 578 n. l., takže je stará 1446 let. Před fúzí měla roční rozpočet 70 milionů dolarů. Zaměřte se tedy na budování firmy s odkazem. Tím, že to, co děláte budete dělat lépe než kdokoli jiný, udržíte svou firmu v chodu. Zaměřte se na vysoce kvalitní výrobky a dobře si vyberte svůj segment trhu.
-
Vyberte si správný segment trhu
Výběr segmentu trhu je místem, kde si lidé často uvědomují, že udělali chybu. Pokud si zvolíte příliš široký záběr a budete podnikat obecně, může se stát, že budete mít problém zjistit, kdo je vaše zákaznické publikum. Nebo se naopak může stát, že váš profil bude moc úzký. Je tu také aspekt sezónnosti, například svátky (Vánoce, Velikonoce) nebo roční období (ski areál nebo sběr jahod). Dalším tipem pro podnikání, který je třeba zvážit, je, zda budete schopni zákazníky remarketingově oslovovat i v dalších letech. Když se tedy rozhodujete o segmentu trhu, vyberte si takový, který je populární po celý rok.
-
Vyřešte problém, který ještě nikdo nevyřešil
Důležitou podnikatelskou radou pro začínající podnikatele je vytvořit podnik, který řeší nějaký problém. Pokud se zeptáte většiny neúspěšných podnikatelů, jaký problém vyřešili, buď nedokážou odpovědět, nebo problém, který vyřešili, nebyl dostatečně naléhavý. Problém, který řešíte, nemusí být složitý, jako například léčení nemoci. Může být jednoduchý, například pomáhat lidem překonat nudu tím, že jim poskytnete nový originální zážitek. Nakonec však musíte vědět, čeho se snažíte svým podnikáním dosáhnout. Když víte, jaký problém řešíte, můžete to využít v marketingu a pomoci lidem pochopit, jak může pomoci jim. Pokud například prodáváte výrobky proti chrápání, budete chtít, aby vaše reklama ukazovala frustraci, kterou může mít chrápání na spánek člověka. A pak představíte svůj výrobek jako šikovné řešení, které jim umožní opět spát celou noc.
-
Zaměření se na potřeby zákazníků
Jeden z největších zdrojů konfliktů v podnikání pramení z neuspokojených potřeb. Pokud zákazník nedostane službu nebo produkt, který očekával, jeho potřeby nebudou naplněny a bude se cítit frustrovaný. Nejdůležitější podnikatelskou radou, pokud jde o řízení vztahů se zákazníky, je vždy se do zákazníka vcítit. Když rozpoznáte jejich frustraci jako bolest z neuspokojení jejich potřeb, je snazší nebrat si urážky, které na vás vrhají, osobně. Místo toho se můžete soustředit na to, abyste se snažili naslouchat tomu, co říkají, tím, že budete zrcadlit záměr, který se skrývá za jejich slovy. A nakonec dospějete k řešení, které uspokojí jejich potřeby a zanechá v zákazníkovi pocit, že byl vyslyšen. Tímto postupem namísto prostého vrácení peněz jim otevřete dveře k budování dlouhodobého vztahu, i když byli naštvaní při své první zkušenosti s vaší značkou.
-
Zaměřte se na zisk namísto příjmů
Většina podnikatelů je posedlá příjmy. Udělejte přechod od přemýšlení o příjmech k přemýšlení o zisku. Čím větší zisk máte, tím více peněz můžete reinvestovat do svého podnikání, zaměstnanců a vlastního úspěchu. Jako podnikatel dostáváte zaplaceno až jako poslední. Vaše počáteční náklady musí být zaplaceny jako první. Proto se budete chtít ujistit, že vyděláváte víc než dost peněz, abyste si mohli dopřát i něco sobě.
-
Začněte nejprve s úzkým zaměřením a rozšiřujte
Jednou z nejdůležitějších podnikatelských rad je vždy začít s úzkým zaměřením a při rozšiřování expandovat do relevantních vertikál. Díky úzkému zaměření si můžete vybudovat věrné publikum, které ví, co od vás může očekávat. Získáte tak také přesně definované publikum, které vám usnadní marketing. Můžete například založit obchod s dámskou módou. Zpočátku možná budete prodávat oblečení. Nakonec však můžete rozšířit svou působnost o boty, šperky, módní doplňky nebo kosmetiku. Nebo se můžete vydat jiným směrem a rozšířit prodej o pánskou a dětskou módu. Oba typy internetových obchodů dávají smysl a přirozeně se vertikálně doplňují. Navíc si můžete vyzkoušet nápady na obchod s jedním produktem, než otevřete větší webové stránky. Nejprve byste se však měli zaměřit na velké publikum a věrné zákazníky. Musíte vědět, že po vertikálách, do kterých nakonec expandujete, bude poptávka.
-
Zaměřte se na morálku zaměstnanců
Většina začínajících podnikatelů se snaží chovat jako velký šéf. A o takového doslova žádný zaměstnanec nestojí. Vaši zaměstnanci se chtějí cítit oceněni, vyslyšeni a vědět, že jsou na správné cestě. Pokud se přistihnete, že neustále kritizujete lidi za to, že věci nedělají po vašem, často zjistíte, že výkonnost týmu klesá. Nejdůležitější podnikatelskou radou, pokud jde o řízení zaměstnanců, je učinit je šťastnými. Pokud to totiž uděláte, budou vám ochotněji pomáhat dosahovat cílů vaší společnosti.
-
Založte si firmu, která odpovídá vaší osobnosti
Shoda produktu s trhem by vlastně měla být shoda zakladatele s produktem a trhem. V podstatě to znamená, že nikdo jiný by nemohl vést tento podnik lépe než vy. V ideálním případě byste měli založit podnik, který přesně odpovídá vašim dovednostem, zkušenostem a osobnosti. To přesahuje rámec vaší vášně a skutečně děláte to, k čemu jste předurčeni. Jak můžete prostřednictvím svého podnikání smysluplně přispět světu? Tím, že budete dělat něco, co umíte jen vy, můžete vytvořit odkaz, který přetrvá, a zároveň ovlivní svět. Tedy začněte podnikat tak, jak to umíte jen vy.
-
Vždy si buďte vědomi kroků svých konkurentů
Podnikání může být krkolomné. Vaši konkurenti se vás vždy budou snažit srazit na kolena, aby mohli zůstat na vrcholu. Vždy je lepší mít přehled o tom, co dělá konkurence, abyste mohli zůstat o krok napřed. Jaké produkty a služby nabízejí? Jak propagují svou značku? Jak stanovují ceny svých výrobků a služeb? Jak se chovají ke svým zákazníkům? V počátečních fázích musíte zjistit každý malý detail, abyste věděli, jak konkurovat. Pokud zjistíte, že nabízejí skvělý produkt, ale příšernou zákaznickou podporu, můžete klást větší důraz na vztahy se zákazníky. Cílem je zjistit, jaké jsou jejich slabiny, a učinit z nich svou silnou stránku a zároveň mít pro své zákazníky skvělou kolekci služeb a produktů. Není nutné se ale takové činnosti věnovat každý den. Vy byste se měli soustředit hlavně na vaše zákazníky a zaměstnance. Udělejte tyto dvě skupiny šťastnými a máte vyhráno.
-
Prostě to udělejte (i když to není dokonalé)
Poslední podnikatelská rada pro začínající podnikatele pochází od společnosti Nike, prostě to udělejte. Začínající podnikatelé mohou být někdy na dobré cestě ke svému podnikání, ale spousta myšlenek jim probíhá hlavou. To však váš úspěch jen oddaluje. Budete dělat chyby? To si pište. Budou se vyskytovat problémy? Ano, a budete muset vysoko skákat, abyste je překonali. Podnikání znamená jít do toho naplno. Je to o tom, že musíte hodně riskovat, abyste mohli žít život, jaký chcete. Cílem není získat ocenění za dokonalost. Cílem je vybudovat firmu, která lidem pomůže vyřešit problém. A čím dříve se vám to podaří, tím dříve můžete lidem zlepšit život. Takový dopad může mít vaše podnikání na něčí život. Takže čím dříve ji spustíte, tím více lidem můžete pomoci.
Zdroj: https://www.oberlo.com/blog/business-tips
10 tipů (nejen) pro začínající podnikatele
5 (100%)
1 vote[s]