Vytvoření zázemí pro podnikatele
5.5.2014
Vedle vlastního podnikání musí každý podnikatel řešit řadu dalších úkonů. Jak si získat a udržet zákazníky, jak plnit všechny povinnosti vůči úřadům nebo jak zjistit, jestli je podnikání rentabilní. Na začátku podnikání lze tyto činnosti zvládnout ve vlastní režii, často za pomoci rodiny podnikatele. Účetnictví lze vést v excelu popř. v účetním programu. Vytvořit jednoduché internetové stránky se základními údaji o podnikateli a nabízených produktech je otázkou několika hodin.
Zjednodušte si podnikání
S přibývajícími zakázkami zbývá na úřadování méně a méně času. Vyplňování nejrůznějších tabulek, formulářů i vymýšlení reklamy je časově náročnou záležitostí. Proto je dobré rozhodnout se, jestli by veškerou administrativu neměl dělat někdo jiný. Podnikatel by se tak mohl svému podnikání věnovat efektivněji. Jednoduché úpravy internetových stránek rádi převezmou brigádníci. Ti mohou pomoci také s účetnictvím. Zaevidování přijatých faktur do účetního systému pro ně bude snadné. Zároveň se lépe zorientují ve firemních záležitostech.
Spolupracujte s odborníky
Pokud se podnikatel potřebuje více zviditelnit, měl by již spolupracovat s odborníky. Nic neodradí zákazníky tak, jako nepovedené obrázky vytisknuté na hlavičkovém papíru. Ve spolupráci s marketingovou agenturou nebo šikovným grafikem lze vytvořit jednotný image firmy. Menší podnikatelé zřejmě využijí grafika, který navrhne logo, hlavičkový papír, a vzhled internetových stránek. Zároveň nafotí zboží a jednotlivé fotografie připraví pro tisk, publikování na internetu, popř. velkoformátový tisk. U dalších subdodavatelů pak nechá vytisknout katalogy, vyrobit fólie na polepení auta a vyrobit další reklamní předměty. Větší organizace by měly spolupracovat s marketingovými agenturami. Ty mají zkušenosti s průzkumem trhu, s přípravou reklamních kampaní a také mají lepší vyjednávací pozici u subdodavatelů. Reklamní předměty pořízené prostřednictvím marketingové agentury mohou být levnější, ale také kvalitnější.
Řada firem dnes nabízí kompletní zázemí pro podnikatele. Podnikatelé se mohou plně věnovat své práci. Obchodní korespondenci, zpracování účetnictví, administraci internetových stránek a výrobu reklamy pro ně zajistí specialisté z jednotlivých oborů. V rámci takovéto spolupráce mohou mít podnikatelé sídlo firmy třeba v centru Prahy. Fyzicky pak mohou být ve své provozovně a v klidu pracovat. V případě potřeby mají k dispozici vybavenou zasedací místnost v Praze, včetně pohoštění pro obchodní partnery. O veškerých dopisech či telefonátech směrovaných na adresu sídla firmy mají kdykoliv přehled. Pokud úřady po podnikateli vyžadují provedení určitých úkonů, může je provádět zplnomocněný zástupce. Podnikatel se tak naplno věnuje své práci a má jistotu, že ve vztahu k úřadům i obchodním partnerům na nic nezapomene.
Tip pro Vás:
Společnost Profi-kancelář s.r.o., která funguje již od roku 2006 a má již stovky spokojených zákazníků vám jako začínajícímu podnikateli pomůže s rozjezdem vašeho podnikání a základní agendou. Více například o založení s.r.o., vedení účetnictví nebo o virtuální kanceláři zde.
autor: Josef Blažek