Odložení daňového přiznání
17.2.2014
Termín podání daňového přiznání se letos opět o jeden den prodloužil, to znamená, že pokud si sestavujete daňové přiznání sami, máte čas až do 2. dubna. Každý podnikatel je povinen do tohoto termínu předat daňové přiznání. Pokud tento termín nedodrží, ale zvládne přiznání podat do pěti dnů od 2. dubna, obejde se ještě bez sankcí. Po této době začínají naskakovat pokuty za prodlení.
Co dělat pokud potřebujete odklad
Mnohdy se však stane, že i přes tuto situaci, nejste schopni podat přiznání včas. Existují dva způsoby jak daň odložit. Prvním způsobem je podat žádost s odůvodněním. Jako důvod pro opoždění daňového přiznání se nebere časová tíseň nebo špatný stav účetnictví, ale nehody, havárie a záležitosti tzv. „vyšší moci“ jako například povodně. Správní poplatek za žádost činí 300,- Kč a nikdy není jisté, zda úřad vaší žádosti vyhoví.
Nejlepší varianta je využití daňového poradce
Druhý a populárnější způsob je využití externího daňové poradce (někdy se může použít i výraz daňový specialista). Pokud využijete této možnosti, získáte čas až do 30. června. Odklad se netýká pouze daní, ale také nedoplatků na sociálním a zdravotním pojištění. Získáte tak cenný čas a ušetříte si starosti. Na trhu působí mnoho společností, které nabízí službu daňového poradce. Cena se obvykle pohybuje v rozmezí 2000,- Kč až 8 000,- Kč. Využitím poradce se posune i datum platby nových záloh za zdravotní a sociální pojištění.
Jak vybrat daňového poradce
Společnost nebo jedinec, který nabízí služby externího daňového poradce, by měl být pojištěn pro případ škody. Měli byste se také okamžitě a jasně dozvědět kolik za své služby firma požaduje, stručně, jasně a se všemi započítanými poplatky. Často tyto služby nabízí společnosti pro zřizování virtuálních kanceláří, advokátní kanceláře a samostatní advokáti či daňoví poradci.
Tip pro Vás:
Společnost Profi-kancelář s.r.o., která funguje již od roku 2006 a má již stovky spokojených zákazníků vám jako začínajícímu podnikateli pomůže s rozjezdem vašeho podnikání a základní agendou. Více například o virtuální kanceláři, založení s.r.o. nebo a vedení účetnictví zde.
autor: Aleš Chromec