Výhody elektronické evidence docházky oproti papírové
31.10.2017
Snad každý zaměstnavatel, majitel firmy, manažer, nebo zodpovědný vedoucí řeší otázku evidence docházky. V tuzemsku je tato otázka o to důležitější, z důvodu zákonné povinnosti evidovat příchod zaměstnance do práce a jeho odchod, respektive ukončení pracovní doby, a to dokonce s přesností na minuty.
Zaměstnavatelé jsou také povinni umožnit svým zaměstnancům náhled k těmto informacím. Proto není divu, že se ve většině případů přiklánějí k elektronické evidenci, namísto zastaralé a nepřehledné papírové verze vedení docházky, nebo dokonce píchaček.
Hlavní výhodou elektronické evidence je časová úspora.
Docházkové systémy jsou velmi inteligentní a automatizované. Evidují za vás docházku pomocí čipových karet nebo dokonce mobilních telefonů s technologií NFC nebo Bluetooth. Umí ze získaných dat vytvořit různé statistiky a reporty, které je možné napojit na další firemní systémy, například na mzdové účetnictví. Díky tomu zrychlují a zefektivňují firemní procesy.
Snížení mzdových nákladů
Často dochází k rozdílům mezi skutečně odpracovanou dobou a časem stráveným v zaměstnání. Elektronická evidence zohledňuje prodlevy, které mohou nastat například přesunem v rozlehlém areálu, časem který zaměstnanec stráví například převlékáním, nebo vařením kávy a skutečně odpracovanou dobou.
Snadno dostupná data
Papírová verze docházkových systémů často zůstávala skrytá v šanonech vedoucích, personálních pracovníků a mzdových účetní. Pokud chtěl zaměstnanec zjistit například odpracované hodiny, musel se vždy osobně na tyto údaje dotazovat například mzdové účetní.
Díky cloudovému řešení je možné nahlížet do systému on-line a mít tak veškerá data kdykoliv k dispozici. To ocení především zaměstnanci, kteří se již nemusí složitě dotazovat na svá personální data. Místo toho si mohou překontrolovat například rozpis směn nebo zůstatek dovolené kdykoliv potřebují.
Možnost propojení s dalšími systémy
Určitě uznáte, že byste asi jen těžko propojovali papírovou verzi s dalšími firemními systémy.
Elektronická evidence toto propojení umožňuje. Můžete tak zvýšit bezpečnost svého majetku, dat, se kterými pracujete, ale i svých zaměstnanců díky propojení s přístupovým nebo kamerovým systémem.
Díky tomu můžete rozhodovat o tom, jaká osoba do chráněného objektu vstoupí a také získáte přehled o pohybu návštěv i pracovníků.
Kontrola v reálném čase
Efektivní docházkový systém umožňuje evidovat pracovní dobu zaměstnanců a také pomáhá kontrolovat jejich pracovní výkon. Vhodně zvolený docházkový systém pracuje automaticky, má jednoduché a srozumitelné ovládání a vám, ani vašim zaměstnancům nepřidělává žádné starosti ani práci navíc.
autor: Inzerce
Výhody elektronické evidence docházky oproti papírové
5 (100%)
1 vote[s]