Jaký je rozdíl v přičítání konverzí v Google Analytics a na Facebooku?
6.3.2016
V poslední době je velice diskutovanou otázkou, proč jsou konverze na Facebooku vyšší než konverze v Google Analytics. Problémem je, že je zde spíše tendence srovnávání dat, která získáme z počítání konverzí dle pravidel Facebooku se systémem AdWords. Facebook ale není PPC reklama – AdWords a pravidla počítání konverzí jsou zde skutečně odlišná.
Proč nejsou konverze sčítány?
Porovnáme-li konverze napříč různými platformami, budou se ve většině případů lišit alespoň o 10%. Proč tomu tak je? Sčítání dat brání mnoho faktorů. Níže uvádíme některé z nich:
- Na Facebooku probíhá většina interakce přes mobilní zařízení. Díky tomuto faktu je pro nástroj Google Analytics velice obtížné sledovat data napříč zařízeními a prohlížeči.
- Rozdílné atribuční modely
zdroj: freedigitalphotos.com
Navíc, poskytovatelé měřících systémů, jako je například Google Analytics, nezapočítávají všechny konverze díky rozdílným URL adresám. Jedná se například o situaci, kdy si uživatel prohlíží stránky na Facebooku přes https protokol namísto http. Přes nezabezpečený http protokol vstupuje na Facebook méně než polovina uživatelů a přístupy uživatelů, kteří vstupují přes https není možné sledovat.
Jak Facebook reportuje konverze?
Facebook bývá v reportu počtu konverzí o něco štědřejší než Google Analytics. Poskytuje nám totiž 24 hodinový pohled na zobrazení, ale 28 denní pohled na prokliky a přiřazuje konverze na základě následujících pravidel:
- Konverze jsou přiřazovány k nejnovější reklamě, na kterou někdo klikl. Pokud na reklamu neklikl nikdo, bude konverze přiřazena k nejnovější reklamě, která byla zhlédnuta.
- Kliknutí má přednost před zhlédnutím.
- Pokud zákazník klikl na reklamu, konverze bude přiřazena pouze ke kliknutí. Pokud na reklamu zákazník neklikl, ale přesto provedl konverzi, bude přiřazena ke zhlédnutí.
zdroj: flickr.com
Jak reportuje konverze Google Analytics?
Google reportuje pouze konverze, které vyplynuly z přímého odkazu. Tedy počítá pouze konverze, ke kterým došlo po kliknutí na reklamu.
V rámci Google Analytics si můžete vybrat, zda si přejete započítat všechny konverze nebo pouze jednu. Tedy všechny konverze po kliknutí na reklamu, nebo pouze jednu konverzi na kliknutí (doporučuje se v případě, kdy vás nezajímají prodeje, ale nově získaný zákazník).
zdroj: google.com
Doporučení
Ve výchozím nastavení Facebooku jsou konverze přičítány reklamám v případě, že ke konverzi dojde do 1 dne po zobrazení reklamy nebo do 28 dnů po kliknutí na reklamu.
Pokud si přejete zacelit nepřesnosti měření konverzí na Facebooku, vyplatí se vám změnit okno přiřazení pro své reporty konverzí. Jak na to?
Nejprve přejděte do Správce reklam. Klikněte na položku, kterou budete chtít aktualizovat. Dále vyberte v rolovacím menu možnost Sloupce-Přizpůsobit sloupce-Změnit okno přiřazení. Pro přesnější výsledky, tak, aby byly více podobné přičítání konverzí v rámci Google Analytics, můžete například odstranit možnost přičítání konverze v případě, že uživateli byla zobrazena reklama 24 hodin před konverzí, ale neklikl na ni. Tak budete pokračovat ve správě PPC reklamy.
Zdroj: ppchero.com, facebook.com, google.com, simplymeasured.com
autor: PPC-profits.cz