Řídicí orgán odpovídá za to, že jsou splněny požadavky ustanovení článku č. 69 obecného
nařízení ke SF a FS, z něhož vyplývá řídicím orgánům operačních programů povinnost zajistit
publicitu spolufinancovaných programů, a to v souladu s prováděcími pravidly obsaženými v
prováděcím nařízení (Kapitola II, Oddíl 1 Informace a publicita, články 2-10), která se týkají
propagace a publicity.
Řídicí orgán je odpovědný za zajištění propagace podpory a zejména za to, že budou
informováni potenciální příjemci / uživatelé, obchodní a profesní subjekty, hospodářští a
sociální partneři, subjekty prosazující rovnoprávnost mezi muži a ženami a příslušné nevládní
organizace o možnostech, které podpora nabízí, a veřejnost o úloze, kterou hraje Evropská
unie v dotyčné pomoci, a o jejích výsledcích, včetně propagace loga EU na všech dostupných
materiálech. Smyslem komunikační strategie zajišťované ŘO OPPI a implementačními
strukturami je naplnění těchto základních cílů:
- transparentnost (informovanost potenciálních příjemců podpory o dostupných možnostech systému podpory a proceduře žádosti o podporu),
- informovat všechny cílové skupiny o podmínkách programů, s cílem zajistit co možná nejširší rozšíření informací a zvýšit připravenost sociálních partnerů spolupracovat s potencionálními příjemci podpory při přípravě projektů,
- zvýšení povědomí (informovanost široké veřejnosti o realizovaných projektech v rámci pomoci a dosažených výsledcích; o roli strukturálních fondů a operačního programu a zároveň finanční podpoře EU).
Realizace propagačních a informačních opatření operačního programu musí být realizována
primárně na dvou úrovních:
- zajištění informovanosti a publicity potenciálních příjemců podpory a široké, především podnikatelské veřejnosti, a to i prostřednictvím Hospodářské komory České republiky a hospodářských komor v regionech
- zajištění publicity ze strany příjemců pomoci při vlastní realizaci projektů
Cílové skupiny komunikační strategie lze rozdělit do tří kategorií:
- potenciální koneční příjemci podpory
- ekonomičtí a sociální partneři
- široká veřejnost – média
ŘO OPPI zpracuje Komunikační plán (KoP) pro OPPI, který rozpracovává komunikační
strategii pro pomoc z Evropského fondu pro regionální rozvoj a vychází z komunikační
strategie řízení Národního strategického referenčního rámce a je s ní konzistentní. KoP bude
Evropské komisi předložen jako samostatný dokument.
ŘO OPPI je povinen delegovat osobu odpovědnou za naplnění požadavků publicity na úrovni
programu, kterou je pro potřeby OPPI komunikační úředník, který je zároveň vedoucím
pracovní skupiny publicita, která koordinuje propagační a informační opatření na úrovni
implementační struktury OPPI.
ŘO OPPI předkládá Monitorovacímu výboru operačního programu výroční a závěrečnou
zprávu, která obsahuje též kapitolu „plnění informačních a propagačních opatření“ včetně
přehledu monitorovacích indikátorů, které budou monitorovat plnění Komunikačního plánu.